De grote tenen aanraak-blog

Blog


Victoire Klaassen is personal trainer en deelt haar motivatie, de avonturen die ze meemaakt en haar leermomenten met ons. Wie van deze blogs geen genoeg kan krijgen, kan haar natuurlijk ook volgen op Instagram

Vaak gaan mijn PR’s over kilo’s en seconden, meer en sneller! Onlangs behaalde ik na lang trainen en oefenen een heel ander soort PR. Ik kon voor het eerst in mijn leven(!) met gestrekte benen mijn tenen aanraken!
   
Totdat ik Personal Trainster en Mobility Coach Franziska Lancaster leerde kennen, dacht ik dat je het gewoon moest doen met de lenigheid die je bezit. In mijn geval was dat niet veel, waardoor ik vaak last had van stijfheid, een zere rug en bepaalde oefeningen niet goed kon uitvoeren (bijvoorbeeld een squat). Zij leerde mij dat een flexibele ruggengraat en dus het kunnen aanraken van je tenen, een teken is van een gezond, goed functionerend lijf. Of zoals een oud Chinees spreekwoord (in het Engels) dat zij graag gebruikt: ‘You are as old as your spine’.
   
>> Omarm de squat
   
Toen ik op Instagram een foto postte van mijn verworven skill kreeg ik nogal wat reacties. Ik bleek verreweg niet de enige met dat probleem. Dus voor alle andere harkjes onder ons zette ik samen met Franziska drie oefeningen op een rij voor een gezonde ruggengraat zodat ook jij binnenkort bij die teentjes kan.
   

    

Ostrich Walk 

De naam zegt het al, struisvogel loop. Doe deze dynamische oefening bij voorkeur 10 herhalingen per been een paar keer per dag. Je ziet mij met regelmaat zo door de gym, mijn woonkamer of de toiletruimte op een willekeurig kantoor hobbelen. Heerlijk!
   

>> Dit wist je nog niet over de sportende man
       

Jefferson Curl 

Stel je ruggengraat voor als een fietsketting die je schakeltje voor schakeltje afrolt. Buig op die manier naar voren met een gewicht in je handen. 10 herhalingen per keer met een licht gewicht van zo’n 10 kilo. Als het lukt een paar keer per week 3 setjes.
   
   
    

 

   

Stride Stance Goodmorning 

Let bij deze oefening op dat je doorbuigt tot het punt waar je rug recht kan blijven en je een goede strekking in je benen voelt. Je zult merken dat dit steeds verder is. Doe dit een paar keer per week 10 herhalingen per been.
   

stride_stance_goodmorning_0ed

   
>> Zo is sporten met je lief dus echt   

Of toch meer dan ik me bewust ben?
Managing editor Caroline legt uit waarom ze geen boodschap heeft aan iedereen die haar ‘te breed’ vindt. #inshapemyshape
Gewapend met een activity tracker om haar pols ging editor Caroline dit experiment vorig jaar aan op Lowlands. Ze kwam tot een verrassende conclusie.
Een dieet van alleen maar fruit? WH's Marije probeerde het uit...
Onze Milou vertelt over haar ervaring met body shaming #inshapemyshape.
Victoire Klaassen is personal trainer en deelt haar motivatie, de avonturen die ze meemaakt en haar leermomenten met ons. Wie van deze blogs geen genoeg kan krijgen, kan haar natuurlijk ook volgen op Instagram.