6 pittige CrossFit workouts waar je wel even zoet mee bent

Fitness


De beste trainingen verzameld.

CrossFit is een súper effectiefe sport waarbij je mooie, gedefinieerde spieren kunt opbouwen, een topconditie ontwikkelt en ook nog eens nieuwe technieken leert. Naast deze fysieke voordelen, kan het zomaar je discipline goed doen en kan CrossFit je ook mentaal sterker maken, want het geeft je zelfvertrouwen een flinke boost als jij een WOD weer beestachtig snel hebt voltooid! Zeg maar 'hallo' tegen flinke spierpijn na deze 7 pittige CrossFit workouts: 
   

1. Full-body challenge Angie

Heb je de full-body challenge Angie al eens geprobeerd? Met deze training kun je je progressie meten, dus doe de Angie vandaag en na een maand trainen nog een keer. Probeer zo snel mogelijk: 100 pull-ups, 100 push-ups, 100 sit-ups en 100 squats. Let ondertussen wel op of je de oefeningen goed doet, enne, niet vals spelen hé!
>> bekijk de workout hier.

  
2. Dé hoe-fit-ben-jij?-workout

Het doel van CrossFit is zo fit mogelijk worden. Met deze benchmark workout kun je om eens in de zoveel tijd doen om te checken hoe ver je al gekomen bent. Je kunt hem daarnaast ook doen om je 'zwakke' gebieden te verbeteren.
>> Bekijk de workout hier.
   

3. 7 loodzware CrossFit pull-up workouts

Even geen zin meer om in je pull-ups te hangen? Doe een paar pittige CrossFit WOD’s gericht op je armen en schouders. Na deze loodzware CrossFit pull-up workouts, waaronder Barbara, Jackie Cindy en Helen kun je gegarandeerd niets meer.
>> Bekijk de workout hier.
  

4. Bodyweight oefeningen voor thuis

Wat als je graag wilt trainen, maar om wat voor reden dan ook niet naar de gym of CrossFit box kunt? Vanaf nu heb je geen excuus meer om niet te trainen, want deze bodyweight oefeningen kun je gewoon thuis doen.
>> Bekijk de workout hier
  

5. CrossFit oefeningen voor zichtbare spieren

Sommige vrouwen zijn bang om ‘te gespierd’ te worden van CrossFit, maar daar komt volgens experts echt wel wat meer bij kijken dan een paar keer in de week een uurtje trainen. Met andere woorden: begin maar gewoon met deze CrossFit oefeningen voor dat strakke, getonede lichaam.
>> Bekijk de workout hier.

 
6. Next level CrossFit oefeningen

Weinig mensen die nog durven te zeggen dat CrossFit niet zwaar is. Maar deze oefeningen zijn helemaal next level. Het zijn geen oefeningen die je uit het niets moet gaan proberen, maar als getrainde crossfitter kun je deze zéker op je lijstje zetten.
>> Bekijk de workout hier

IJzersterke core, here i come!
Een optimale uitvoering = optimaal resultaat.
Van begin tot eind, je kent ze allemaal! Wedden?
Hint: het is níet zo lang als je denkt.
Zo traint een elite CrossFitter.