Perfecte sixpack-workouts om samen met je sportbuddy te doen

Fitness


Trek alles uit de kast om deze lifegoals te behalen!

'You can do it, you can do it, nog 3, 2, 1' schreeuwt jouw sportbuddy je wekelijks toe in de gym. Andersom idem dito en sleep jij je sportmaatje met opbeurende woorden door het zwaarste punt van de workout. Jullie halen het beste in elkaar naar boven als het op sporten aankomt. En jullie dachten alles inmiddels wel gezien en gedaan te hebben? Til jullie gezamenlijke workout naar een nog hoger level. Hier gaat #lifegoals volledig op!
  
    

   
Verzuring, je conditie, focus op je buikspieren en ondertussen trainen jullie je hele lichaam. Het is zwaar, afzien en doorbijten, maar zoals altijd weten jullie elkaar er doorheen te slepen. 
   
Aerobische oefeningen zou je, volgens een onderzoek uit 2012, langer volhouden (er wordt zelfs over een bonustijd van 10 minuten gesproken) dan wanneer je dezelfde oefeningen alleen zou doen. Personal trainer Alexia Clark raadt je aan om drie oefeningen uit te kiezen en die drie oefeningen in een volledige workout te verwerken. Haar eigen persoonlijke favoriete combinaties zijn de medicine ball situp en de burpee (ja echt, die burpee kunt je maar beter omarmen), de standing row and inverted plank en de lunging medicine ball core rotation. 

Niet alleen je buikspieren worden op de proef gesteld, met een aantal oefeningen zet je ook je cardiovasculaire uithoudingsvermogen op scherp. En ook de rest van je lichaam doet mee: benen, billen, core, rug, borst en armen worden getraind, zegt Clark. 
   
Inspiratie genoeg om je sportbuddy als de wiedeweerga te updaten over jullie nieuwe workout. 
   
Bron: Men's Health

Ben jij klaar om je spieren te laten branden?
Het is nooit te laat om aan je fitheid te werken.
180 km trailrun dwars door de woestijn, let’s do it!
Er zit er vast eentje tussen die je leuk vindt!