Workouts die je kunt doen na een bevalling

Fitness


Als jij snákt naar dat momentje voor jezelf en het trainen weer wilt oppakken. 

SPONSORED                                                 
Women's Health x Stokke
    
Een pittige bevalling, 759.730.593 volgepoepte luiers, vele gebroken nachten en melkflessen verder riekt het naar een momentje voor jezelf. Je kunt niet wachten tot je weer in de sportschool kunt zwoegen en na je werk als een stuiterbal door het park kunt rennen. Belangrijk is dat je groen licht hebt gekregen van de dokter en het sporten weer rustig opbouwt. Rustig. Dus laat je go-go-gadget-go-mood nog maar even thuis en pak de zen-factor erbij om beheerst van start te gaan.
   

Stokke_Xplory_Athleisure_Coral_Visual_motion_170225_web_822

    
 
WANDELEN
Je meteen aan de HIIT-traning wagen is geen goed idee als je net uit de kraamkamer komt. Wat wel een goed idee is, is om samen met je baby de deur uit te gaan. Je kunt gewoon wandelen achter de kinderwagen of met je baby in een babydrager. Behalve dat je weer extra beweging krijgt, is samen op pad gaan goed voor jullie band. De nieuwe verstelbare en ergonomische babydrager van Stokke, de Stokke® MyCarrier™, maakt het voor ouders nóg makkelijker om samen met hun kleintje naar buiten te gaan.

MyCarrier_640

     
Tempo
Maar je kunt het niveau ook langzaam opkrikken door het rustige wandelen te upgraden naar snelwandelen. Met de sterke en robuuste bouw van de nieuwe Stokke® Xplory® ligt je baby stevig en goed beschermd in de wieg. Bij het wandelen achter de kinderwagen is je houding heel belangrijk. En al helemaal als je gaat snelwandelen. Stel de hoogte goed in om eventuele belasting op je rug te voorkomen. De Athleisure collectie is bedoeld om je zelfverzekerd en comfortabel te laten voelen. Actief zijn hoort bij het hebben van kinderen en de Athleisure collectie laat dit zien”, aldus Lina Aker, design directeur van Stokke®. Deze kinderwagen is dan ook geen fashion statement, maar moedigt ouders juist aan hun actieve levensstijl met hun kinderen voort te zetten. Voor nog meer functionaliteit heeft deze nieuwe editie Stokke® Xplory® een verlengde voetsteun, verstelbare hoofdsteun en is gebruik gemaakt van vochtabsorberende stof. Voor alles wat jij en je baby nodig hebben zijn bijpassende tassen ontworpen met marineblauwe of koraalkleurige details. De wandelwagen wordt geleverd met een zilver of zwart onderstel en heeft ook een reiswiegoptie. 
    

Xplory_640

   
TRAIN JE BEKKENBODEMSPIEREN
De spieren in je bekkenbodem hebben nogal wat te verduren gehad tijdens de bevalling. Deze spieren kun je in principe de hele dag door trainen. Wat je te doen staat is doen alsof jij je plas ophoudt. Dit kun je ook doen tijdens bepaalde workouts zoals een hip raise, lunge of squat. Span tijdens deze oefening je bekkenbodemspieren enkele seconden aan. Bij de hip raise doe je dit op het moment dat je je heupen omhoog duwt en bij de andere twee oefeningen doe je dit op het moment dat je opstaat uit de positie. 
     
PLANKEN 
Een low plank is een goede workout om je core weer sterker te krijgen én je bekkenbodemspieren te trainen. Een simpele workout die extreem effectief is en je de hele dag kunt doen. Bouw het rustig op. Begin heel laagdrempelig met bijvoorbeeld 20 seconden en bouw het van daaruit op. Als het voor jou beter voelt, kun je de drempel zelfs verder verlagen naar 10 seconden. 

Voel jij je tijdens het zwemmen al als een vis in het water?
Plan een kwartiertje vrij voor deze workout en je bent binnen no time sterker!
Naast het feit dat jij de meeste uren al sportend doorbrengt.
Hoewel steeds meer vrouwen de weg naar het krachthonk weten te vinden, lijken het nog steeds de mannen te zijn die hier de dienst uitmaken. Daar komt wat ons betreft snel verandering in.
Tip: doe deze workout als afsluiter van elke training.
Voor je het weet staan jullie samen in de gym hele toffe couple workouts te doen.