Je billen trainen doe je met deze 6 oefeningen

Fitness


Uit de koker van Jorden Bres.

Wil je graag je billen trainen omdat je geïnspireerd bent door het achterwerk van de Kardashians, of wil je gewoon meer body om op te zitten? Blijkbaar kun je met bepaalde workouts heel wat invloed uitoefenen op de ronding van je billen. Jorden Bres helpt je er met zijn trainingsvideo bij om de oefeningen zo goed mogelijk kunt uitvoeren. 
    

   
Voor wie nog niet bekend is met Jorden: deze man weet waar hij het over heeft. Hij begeleidt vele topsporters in de aanloop naar grote wedstrijden en tot en met de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro trainde hij onder andere Epke Zonderland, Henk Grol, Dex Elmont, Kim Polling en de schaatsploeg Team Continu van Marianne Timmer en Gianni Romme. Daarnaast was hij personal trainer van onder andere Anna Nooshin en acteur Tim Haars en geeft hij clinics, seminars en cursussen. Still doesn't ring a bell? Je kunt 'm ook nog kennen als trainer in Holland’s Next Top Model 2016. Kortom: er valt genoeg van hem te leren!
  
>> 5 workouts die je billen trainen

  
In deze video laat Jorden 6 oefeningen zien die jouw billen trainen en een flinke boost geven. Bekijk de video voor een gedetailleerde uitleg van alle oefeningen.
  

   

Hieronder kun je nog eens rustig op je gemak doorlezen wat deze biltraining voor je in petto heeft:

     
Romanian Deadlift

Deze oefening traint niet alleen je glutes, maar ook je onderrug en hamstrings.

     
Sumo Deadlift

Dit is een variant op de normale deadlift. Bij deze oefening betrek je je quadriceps (je bovenbenen) en je heupspieren.

     
Hip Thrust

Met deze isolatieoefening zul je optimaal je billen trainen. De focus ligt op de grootste bilspier: de gluteus maximus.

   
>> Billen trainen? 11 verschillende trainingen voor je billen

   
Bulgarian Split Squat

Tijdens deze oefening zul je je hamstrings, je bovenbenen en je billen trainen. Een echte compound oefening dus.

     
Walking Lunges

Bij een lunge werk je flink aan je balans evenals je hele onderlichaam.

   
Lowbar back squat

Je billen trainen en je bovenbenen trainen doe je met deze oefening. Ook je hamstrings werken mee om alles te stabiliseren.

   
>> 8 redenen waarom je niet het gewenste resultaat ziet van billen workouts

   


Volg je Women's Health al op Facebook en Instagram?

 

Van professioneel veldrijdster Sophie de Boer.
Om meer uit je workouts te halen.