Buikspieren trainen doe je met deze 5 oefeningen

Fitness


Ook je lage buikspieren.

Buikspieren trainen is meer dan alleen een sixpack kweken. Er is natuurlijk niks mee als je dat graag wilt, maar je buikspieren trainen is ook heel belangrijk voor andere dingen. Wil je een mooi postuur en met een rechte rug door de dag sjezen, dan zul je ook sterke buikspieren moeten hebben. De volgende 5 oefeningen zullen jouw buikspieren trainen vanuit alle hoeken. Zo train je niet alleen voor een sixpack, maar ook voor een beter postuur.
   
>> Keiharde buikspieren krijg je zo

    
Voor deze home workout heb je maar twee dingen nodig: twee (papieren) doeken (die makkelijk over de grond glijden) en een bank en een stoel of bed.

   
Glijdende mountain climber

Ga in een hoge plank staan, met je armen gestrekt recht onder je schouders. Zorg dat je onder beide voeten een doek hebt liggen. Breng je linkerknie naar je borst door te glijden en zonder je voet van de grond te halen. Je buikspieren trainen gaat effectiever met een doek onder je voet, omdat je dan makkelijker over de grond glijdt. Breng je linkerbeen weer terug naar de beginpositie en breng dan je rechterknie naar je borst op dezelfde manier. Doe deze oefening zo snel mogelijk en zorg ervoor dat je rug gedurende de hele oefening recht blijft. Herhaal dit 30 seconden.

  
Decline taps

Met deze oefening ga je de zijkant van je buikspieren trainen. Ga weer in een hoge plank staan, met je voeten op een verhoging (een bank, een stevige stoel of een bed). Houd je benen recht terwijl je je linkerbeen zijwaarts van de verhoging haalt en gecontroleerd met je tenen de grond aanraakt. Breng je been weer omhoog op de verhoging en doe dan hetzelfde met je rechterbeen. Blijf dit 30 seconden herhalen.
  
>> 6 oefeningen voor je lage buikspieren

   
Elbow plank to overhead reach

Ga in een lage plankpositie staan met je ellebogen recht onder je schouders en je buikspieren aangespannen. Breng je linkerarm van de grond en strek je arm naar voren langs je hoofd. Kom daarna weer terug in de beginpositie en doe hetzelfde met je rechterarm. Blijf deze oefening 30 seconden herhalen.

   
Alternating Ankle-Touch Sit-Up

Je lage buikspieren trainen doe je met deze oefening. Ga op je rug liggen met je benen gestrekt en je armen gestrekt, langs je oren, boven je hoofd. Kom met je bovenlichaam van de grond en breng op hetzelfde moment je linkerbeen omhoog. Raak met gestrekte armen je linkerenkel aan en kom dan langzaam weer terug in de beginpositie. Doe dit vervolgens met je rechterbeen en herhaal dit in totaal 30 keer.

     
Core slides

Tijdens deze oefening zul je je buikspieren weer trainen met een doek. Ga in een lage plankpositie staan en plaats een doek onder je voeten. Glijd zo ver mogelijk met je voeten naar achteren terwijl je je buikspieren aangespannen houdt en je rug recht houdt. Glijd met je voeten weer terug naar voren tot je in de beginpositie staat. Blijf dit 30 seconden herhalen.

     
>> Wanneer krijg je zichtbare buikspieren?

    


Volg je Women's Health al op Facebook en Instagram?
IJzersterke doch slanke spieren en een keurige houding anyone? WH's Tara verklaart.
Om tegelijkertijd vet te verbranden en spieren te kweken!
De kettlebell is een fantastische trainingstool, mits je ‘m goed gebruikt!
Laat je door de trainingsvideo's van deze koppels inspireren en duik met je lover de gym in!
Is het wel goed voor je lijf om meteen weer te gaan beulen?
De oorzaken én de oplossing van spieren die trillen als een bespeelde gitaarsnaar.