Deze oefening laat je op een nieuwe manier aan je core werken

Fitness


Work that abs, baby!

Probeer jij ook dagelijks minimaal (we herhalen: minimaal) één minuut te planken? En snak jij na wat variatie in die routine om die sterke core behouden en nog meer versterken. Dan hebben wij nu een topoefening voor je: dead bugs. Deze oefening kun je, net als de plank, gemakkelijk thuis, op je vakantiebestemming of op je werkplek (als niemand kijkt) doen en het zorgt voor keiharde buikspieren.
        

Dit train je

Dead bugs zijn hele goede oefeningen als je je core sterker wilt maken. Je ligt op de grond en traint met je lichaamsgewicht je armen, glutes, dijen en core. Je kunt deze oefening altijd en overal doen. Elk excuus is een no-go!
    

>> Met deze oefening krijg je de mooiste billen
   

In deze video wordt de workout haarfijn uitgelegd en is te zien hoe je ook met een medicine ball kunt trainen:
      

      

Zo doe je de dead bugs:

1. Ga op je rug liggen met je armen boven je schouders, houd een strakke weerstandsband in je handen.
2. Strek je benen omhoog en houd je knieën in een hoek van negentig graden.
3. Houd je armen recht, sterk en strak, til om en om je benen op in een hoek van negentig graden. Zorg wel dat je onderrug goed op de grond blijft liggen.
4. Wanneer je het wat moeilijker wilt maken voor jezelf, houd dan een zwaarder gewicht in je armen of doe enkelgewichtjes om.
   

>> Keiharde buikspieren krijg je zo

    

Pas op: belangrijke info volgt…

Het is belangrijk dat je niet rust tussen de oefeningen door, je krijgt namelijk de beste resultaten wanneer je langzaam en steady door blijft gaan. Dit geldt ook voor je ademhaling. Adem langzaam in via je neus. Adem gecontroleerd uit via je je mond.

Blijf ook de focus op je rug houden, want het is belangrijk dat je die goed op de vloer houdt. Doe niet te veel dead bugs. Bouw het op en werk toe naar twee of drie sets van vijf tot acht herhalingen. 
    

>> Challenge! Deze duo-oefening kan bijna niemand, jij wel?

 

Een Q&A met de pijlsnelle 'Blade Babe'.
Niemand heeft zin in pijnlijke spieren na een workout. Voorkom spierpijn met deze slimme tips.
Net als vroeger op het schoolplein! 
Wil je CrossFit een keer proberen? Doen! Laat je door deze vooroordelen in ieder geval niet tegenhouden.
Exclusief voor abonnees: haal die flexy lexy in jezelf naar boven op het unieke dakterras van de Bijenkorf in Amsterdam.