4 armoefeningen van Emily Skye

Fitness


Get those guns working!

Het Australische fitnessmodel Emily Skye, de covergirl van ons magazine dat nog maar een paar dagen in de winkel ligt, heeft niet alleen een lichaam waar je ‘u’ tegen zegt. Ze deelt ook graag met iedereen hoe ze zover gekomen is, want sterker (en zwaarder) worden heeft haar veel gelukkiger gemaakt. Zo heeft ze deze eenvoudige upper-body workout opgesteld die je thuis kunt uitvoeren.
    
Het enige dat je nodig hebt, is een setje dumbbells. Doe 3 tot 6 rondes van de hele workout, met zo min mogelijk rust tussendoor, zodat je ‘m écht wel voelt en je écht best wel moeite moet doen.
    
>> Lees het interview dat WH had met Emily Skye
     

1. Shoulder press

Ga rechtop staan met je voeten op schouderbreedte. Neem in iedere hand een dumbbell en houd deze ter hoogte van je oren, met je armen in een hoek van 45 graden. Je ellebogen wijzen naar buiten. Span je rug-en buikspieren aan terwijl je je armen uitstrekt en de dumbbells boven je hoofd duwt. Zo ben je er zeker van dat de kracht uit je schouders komt. Laat de dumbbells langzaam terugzakken naar de startpositie en herhaal dit in totaal 12 keer.
   

2. Bent over row

Zet je voeten iets breder uit elkaar en buig met je bovenlichaam ongeveer 45 graden naar voren. Pak de dumbbells onderhands vast en strek je armen. Trek nu beide dumbbells tegelijk naar achteren, voorbij je romp. Laat ze langzaam weer zakken naar de startpositie en herhaal dit in totaal 12 keer.
     
>> 6 redenen waarom de shape van je armen niet verandert
    

3. Bicep curl

Ga rechtop staan en zet je voeten op schouderbreedte. Houd je armen langs je lichaam, met in iedere hand één dumbbell die je onderhands vasthoudt. Span je buik-en rugspieren aan terwijl je beide dumbbells tegelijkertijd voorwaarts naar je schouders brengt. Laat de dumbbells weer naar beneden zakken en herhaal dit in totaal 12 keer.
    

4. Tricep kick-backs

Plaats je voeten iets verder uit elkaar en leun voorover, zoals bij oefening 2. Buig je knieën licht en houd je ellebogen tegen je lichaam en de dumbbells met gebogen armen naast je borst. Breng nu beide dumbbells tegelijk naar achteren, waarbij je je armen gestrekt langs je lichaam houdt. Breng de dumbbells nu weer terug richting je borst en herhaal deze oefening in totaal 12 keer.
    
>> 4 oefeningen voor perfect getonede armen
    

IJzersterke core, here i come!
Een optimale uitvoering = optimaal resultaat.
Van begin tot eind, je kent ze allemaal! Wedden?
Hint: het is níet zo lang als je denkt.
Zo traint een elite CrossFitter.