15 minuten workout om voor de tv te doen

Fitness


Vet verbranden is nog nooit zo makkelijk geweest.

Deze workout knalt je metabolisme omhoog, verbrandt vet en is over voordat je doorhebt hoe zwaar ‘ie is. Ideaal om in het reclameblok van je televisieprogramma te doen. Heb je gewoon weinig tijd of raak je snel afgeleid? Binnen 15 minuten ben je met deze workout klaar. Buiten adem en druipend van het zweet, maar wel klaar!
  
>> 3 buikspieroefeningen om voor de tv te doen
  
Zet een timer voor 1 minuut per oefening. In deze 60 seconden doe je zoveel mogelijk herhalingen als je kunt. Na 1 minuut ga je, zonder pauze, direct door naar de volgende oefening. Na 1 circuit van onderstaande 4 oefeningen, heb je 1 minuut rust verdiend. Herhaal het circuit in totaal 3 keer. Klinkt dit te gemakkelijk? Verleng de tijd van 60 seconden naar 90 seconden, maar houd de 60 seconden voor je rustperiodes gelijk. Klaar? Beast mode on!
  

Cross-crawl jump squat

1. Houd je handen voor je borst, je ellebogen zijn gebogen. Je voeten staan op heupbreedte.
2. Breng je rechterknie richting je linker elleboog en laat ‘m weer terug komen op de grond. Duw je heupen naar achteren en buig je knieën om in een diepe squat te komen. Houd je rug recht en laat je knieën niet voorbij je tenen steken. Houd vast voor 3 seconden en spring - vanuit je squat positie - zo hoog mogelijk de lucht in. Strek tegelijkertijd je handen omhoog.
3. Land steady op de grond, kom weer terug in de beginpositie en herhaal aan de andere kant. Dit is een herhaling.
  
>> Deze 15 minuten workout kun je overal doen
  

Lateral shuffle and reach

1. Sta met je voeten op heupbreedte, je knieën zijn iets gebogen en je rug is recht.
2. Buig je bovenlichaam vanuit je heupen naar voren en raak met je linkerhand je rechtervoet aan. Spring vanuit deze positie omhoog en naar links. Strek je lichaam in de lucht en span al je spieren aan, land voorzichtig om de grond en tik met je rechterhand je linkervoet aan.
3. Dat is een herhaling. Voer deze oefening zo snel mogelijk uit, zonder daarbij je vorm te verliezen.
  

Giant jump

1. Sta met je voeten tegen elkaar aan, je rug recht en je armen langs je lichaam.
2. Buig door je knieën en spring zo hoog als je kunt. Breng je handen richting het plafond en spreid je benen zo wijd mogelijk terwijl je in de lucht bent. Land met je voeten op schouderbreedte en kom in een diepe squat. Tussen je benen door laat je jouw handen naar beneden komen en de grond aanraken. Spring vanuit deze houding omhoog en sluit je benen. Je staat nu weer in de beginhouding.
3. Dit is 1 herhaling. Om de oefening zwaarder te maken, spring je vanuit de squathouding direct door de lucht in, zonder eerst terug te komen naar de beginhouding.
 
>> Supersnelle 5-minuten workout voor meer energie
  

Knee clap

1. Beeld je dronken oom in dansend op een bruiloft. Zijn moves pikken we even voor deze workout, omdat ze toch een partij calorieën verbranden. Ga met je voeten op schouderbreedte staan en strek je armen opzij uit zodat ze op schouderhoogte komen. Je onderarmen wijzen richting het plafond.
2. Spring op en breng je linkerknie omhoog, je rechtervoet plaats je direct onder je rechterheup. Breng je armen naar beneden en klap in je handen onder je dijbeen. Let erop dat je jouw core aanspant en je jouw borst zo hoog mogelijk houdt. Spring direct terug naar je beginpositie en herhaal de oefening, breng nu je rechterknie omhoog.
3. Dit is een herhaling. Blijf de oefening zo snel mogelijk herhalen.

 

 


Volg je Women's Health al op Facebook en Instagram?
Laat dit sneaky probleem je niet weerhouden van je tweewekelijkse rondje!