Perfecte sixpack-workouts om samen met je sport buddy te doen

Fitness


Trek alles uit de kast om deze lifegoals te behalen!

'You can do it, you can do it, nog 3, 2, 1' schreeuwt jouw sport buddy je wekelijks toe in de gym. Andersom idem dito en sleep jij je sportmaatje met opbeurende woorden door het zwaarste punt van de workout. Jullie halen het beste in elkaar naar boven als het op sporten aankomt. En jullie dachten alles inmiddels wel gezien en gedaan te hebben? Til jullie gezamenlijke workout naar een nog hoger level. Hier gaat #lifegoals volledig op!
   
>> Dit zijn de eigenschappen waar je perfecte sportmaatje aan moet voldoen
  
    

   
Verzuring, je conditie, focus op je buikspieren en ondertussen trainen jullie je hele lichaam. Het is zwaar, het is afzien en het is keihard doorbijten, maar zoals altijd weten jullie samen elke hobbel uit de weg te tikken. 
   

Samen kunnen jullie de hele wereld aan   

Volgens een onderzoek van de Kansas State University zou je samen met een sport buddy die fitter is dan jij, meer je best doen. Je zou namelijk tot 200 procent meer intensiteit leveren. Deze wetenschap kan je helpen in de selectieprocedure voor het kiezen van jouw sport buddy. Hoewel gezelligheid natuurlijk ook hoog in het vaandel staat. En het voor jouw sport buddy misschien ook wel fijn is als jullie qua niveau ook een beetje levelen. 
Het bovenstaande gezegd hebbende is het tijd om je spotmaatje bij de lurven te pakken en de workouts uit de video te tackelen. Personal trainer Alexia Clark raadt je aan om drie oefeningen uit te kiezen en die drie oefeningen in een volledige workout te verwerken. Haar eigen persoonlijke favoriete combinaties zijn de medicine ball situp en de burpee, de standing row and inverted plank en de lunging medicine ball core rotation. 
   
>> Dit is waarom je de burpee maar beter kunt omarmen
  

Niet alleen je buikspieren worden op de proef gesteld, met een aantal oefeningen zet je ook je cardiovasculaire uithoudingsvermogen op scherp. En natuurlijk mag ook de rest van je lichaam meedoen: volgens Clark worden ook je benen, billen, core, rug, borst en armen getraind. 
   
Inspiratie genoeg om je sport buddy als de wiedeweerga te updaten over jullie nieuwe workout. 
   
   
Bron: Men's Health

Om je hele core te activeren.
Die je thuis kunt uitvoeren.