15 minuten workout voor tijdens de feestdagen

Fitness


Power up! Deze vliegensvlugge full body-workout stoomt je in een kwartiertje per dag klaar voor je partydress.

Als de feestmaanden aanbreken wil sporten er nog wel eens bij inschieten. Toch kan een korte, intensieve training al het verschil maken. Daarom hebben wij in samenwerking met personal trainer Astrid Mcguire een krachtige workout opgesteld die slechts 15 minuten van je tijd kost. ‘Doe deze oefeningen elke ochtend. Je zult merken dat je in shape blijft en dat je stofwisseling de rest van de dag hoger is’, adviseert Astrid. Nog een tip: uit onderzoek van het Institute for Sport and Exercise Science blijkt dat liedjes met een bpm tussen de 120 en 140 je uithoudingsvermogen boosten. Tot slot: houd tussendoor zo min mogelijk pauze. Hé ho? Let's go!
   

1. Zijwaartse kick-out

- Ga op handen en knieën zitten en lift je linkerbeen zijwaarts omhoog. Je knie is gebogen in een hoek van 90 graden.
- Houd dit even vast en strek vervolgens je been zijwaarts uit. Beweeg je been langzaam terug naar de startpositie.
Doe: 15 keer, wissel dan van been.
   

2. Split calf raises

- Ga recht voor een verhoogde step staan met je handen in je zij en zet één voet voor je op de step. Verplaats het gewicht naar je achterste been.
- Beweeg de hiel van je achterste been omhoog en weer terug, zodat je hak loskomt van de grond. Lijkt makkelijk, maar het is een echte kuitenbijter!
Doe: 3 sets van 20 keer per kant.
   

3. Arnold press

- Vernoemd naar zijn bedenker: Arnold Schwarzenegger. Houd de dumbbells voor je gezicht met je ellebogen gebogen in een hoek van 90 graden. Open je armen nu naar de zijkant.
- Terwijl je uitademt, duw je je armen omhoog tot ze uitgestrekt zijn. Beweeg de dumbbells weer naar beneden en kom terug naar de startpositie.
Doe: 3 sets van 10 keer. 
  

4. Switching side plank

- Ga in een zijwaartse plank liggen. Begin op je rechterelleboog: je voeten liggen op elkaar en je heupen hangen boven de grond.
- Laat je heupen een beetje zakken. Terwijl je ze terug omhoog duwt zet je je andere arm ook op de grond, zodat je van kant kunt wisselen.
Doe: 10 keer per kant. 
   
   
Alsjeblieft, dit is een cadeautje uit ons nieuwste magazine, die je overigens ook kunt lezen op Blendle

Maak je workout nog leuker (ahum zwaarder) met deze 15 Battle rope-oefeningen.
De foam roller zorgt voor sneller spierherstel, maar dan moet je deze handige tool wel juist gebruiken. Dit is de beste manier!