6 simpele workouts voor mensen die niet graag sporten

Fitness


En je kan ondertussen gewoon Netflix blijven kijken.

Kijk jij liever naar een sportdocumentaire, dan dat je jezelf in het zweet werkt? Het is oké om een beetje lui te zijn, maar het is belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt - en ja daar hoort ook lichaamsbeweging bij. Probeer daarom deze oefeningen zodat je toch in vorm blijft. Op deze manier hoef je niet al te veel inspanning te leveren maar blijf je toch in beweging. Een win-win voor luieriken.
 
1. Calorieën verbranden tijdens het Netflixen
Veel mensen worden gelukkig van binge-watching - ja, wij ook. Maar wanneer je seizoenen achter elkaar kijkt betekent dat niet dat je ondertussen geen calorieën kan opstoken. Organiseer een drankspel - maar dan anders - waarbij jezelf dwingt om bij bepaalde scenes of gebeurtenissen buikspieroefeningen moet doen in plaats van een slok wijn te nemen. Kijk je bijvoorbeeld The Walking Dead? Doe elke keer 15 sit-ups wanneer je zombiekind ziet. 
   
2. Neem vaker de benenwagen
Laten we eerlijk wezen: lopen is de makkelijkste workout die er bestaat. Het is ook enorm makkelijk om dit te verlengen. Wanneer je naar je werk rijdt, kies dan voor een parkeerplaats zover mogelijk van je kantoor gelegen. Neem je het openbaar vervoer? Stap een aantal haltes eerder uit en sluit je reis per voet af. En altijd een must: neem de trap in plaats van de lift en tel de stappen die neemt. Plus: trappen kunnen nooit vastlopen.
   
> 6x je buikspieren trainen tijdens het wandelen
    
3. Beloon jezelf
Iedereen wordt blij van een leuke beloning. Maar doe het niet in de vorm van iets ongezonds zoals junkfood. Nee, beloon jezelf met iets waar je iets aan hebt op de lange duur. Beloof jezelf dat wanneer je twee keer per week gedurende een maand naar de sportschool gaat je die mooie thight mag kopen die je zo graag wilt.
   
4. Desk-ercise
Na een lange werkdag is het soms nog lastig om de puf op te brengen om nog naar de sportschool te gaan. Maar dit kan je voorkomen. Een kleine verandering in je werkschema kan ervoor zorgen dat je tussen 9 en 5 tegelijkertijd calorieën aan het verbranden bent. Hoe? Check deze workouts. Die ga je voelen.
   
5. Doe (huishoudelijke)klusjes
Wist je dat je met een halfuur intensief spelen met je hond zo'n 100 calorieën verbrandt? Denk niet dat workouts alleen kunnen worden gedaan in de sportschool. Grijp elke kans - binnens- én buitenshuis - om calorieën op te stoken. Heb je de hele vloer gestofzuigd? Dan heb je weer een aflevering op Netflix verdiend. 
     
> Verbrand steeds 100 calorieën met deze 15 dagelijkse gewoonten
   
6. Probeer een spinningles 
Waarschijnlijk vergelijk je deze over enthousiaste groepsles met de hel op aarde, maar hoor ons even aan. Wanneer je de juiste instructeur vindt is het echt een feestje om te doen. Eenmaal in de pedalen terwijl er motiverende muziek uit de boxen knalt ben zelfs jij niet meer te stoppen. Je vergeet zelfs bijna dat je workout aan het doen bent. 
  
  
Lees ook:
>> Stel jezelf deze 5 vragen als je start met je nieuwe fitnessdoel
     
>> Je goede voornemens dit jaar wél halen? Dat doe je zo

Haal meer uit je run met de juiste krachttraining. Deze oefeningen zijn simpel, maar heel effectief.
We hebben er 5 voor je in de aanbieding!
Ben jij langdurig geblesseerd? Dít wil je weten.
Kun je met een gerust hart meedoen met dit soort challenges?