12 gezondheidsvoordelen van rollebollen in bed

Health


Voor een avondje flikflooien heb je nooit een excuus nodig, maar deze twaalf voordelen maken het nog verleidelijker om vanavond tussen de lakens te duiken.

Regelmatig van bil gaan heeft heel veel voordelen: je maakt echt tijd voor elkaar, je ontdekt nieuwe dingen en het heeft positieve gevolgen op je gezondheid. Tracey Cox internationaal relatie-expert vertelt je twaalf voordelen.  

       

#1. ANTI-VEROUDERING

Samen rollebollen boost het hormoon dehydroepiandrosteron (DHEA). Dit hormoon gaat onder andere de veroudering van je lichaam tegen. Na een hoogtepunt stijgt je DHEA-niveau tot wel vijf keer het normale niveau. Uit onderzoek van Royal Edinburgh Hospital blijkt dat zestigplussers met regelmatige workouts tussen de lakens er vijf tot zeven keer jonger uitzien dan leeftijdsgenoten die dat niet doen. 

           

#2. JE LEEFT LANGER

Je twee keer per week flink uitleven in de slaapkamer is gekoppeld aan een stijging van je levensduur van drie tot acht jaar.

         

#3. GOEDE KWALITEIT

Bij mannen blijft de kwaliteit van het zaad hoog niveau bij regelmatig flikflooien. Als mannen langer dan 10 dagen geen lozing hebben gehad neemt de kwaliteit zichtbaar af.

             

via GIPHY

       

#4. NIET ZO SNOTTEREN

Eén tot twee keer per week 'jeweetwellen' verhoogt de immunoglobuline in je lichaam. Deze antistoffen beschermen je lichaam tegen verkoudheid en griep. Stellen die regelmatig het bed induiken hebben een dertig procent hogere Ig-waarde in hun bloed.

          

#5. WORK IT OUT

Op jaarbasis verbrand je 8.000 calorieën als je één keer per week van bil gaat, feest! Dit komt neer op ongeveer 120 kilometer hardlopen. Met een individuele sessie verbrand je ongeveer 200 calorieën, scheelt je toch weer vijftien minuten hobbelen op de loopband.

        

#6. MINDER MENSTRUATIEPIJN

Veel vrouwen beweren dat ze minder pijn tijdens de menstruatie ervaren als ze het bed in duiken tijdens de cyclus. Hoe dat kan? Het samentrekken van spieren tijdens opwinding geeft spanning in de spieren van je baarmoeder. Diezelfde spieren zijn verantwoordelijk voor de krampen die je hebt tijdens je menstruatie. Door regelmatig te flikflooien zijn die spieren meer gewend en getraind en heb je tijdens je periode minder last van spiersamentrekkingen.

                 

via GIPHY

             

#7. HEARTBEAT

Onderzoek van Queens University in Belfast wijst uit dat drie keer per week 'bed-twisteren' het risico op een hartaanval of beroerte vermindert. En je traint je cardio, want je hartslag kan zomaar oplopen tot 150 slagen per minuut. 

      

#8. HAPPINESS

Flink rollebollen verhoogt dus je hartslag, maar stimuleert ook je hersenen om meer serotonine aan te maken. Dit is het gelukshormoon in je lichaam wat voor een blij gevoel kan zorgen.

        

via GIPHY

       

#9. YES FOR STRESS

Mensen die vaak van bil gaan, gaan beter met stress om en hebben een lagere bloeddruk dan mensen die dit minder doen.

           

#10. GEEN SCHAAPJES TELLEN

Oxytocine is een stofje wat geproduceerd wordt bij zowel mannen als vrouwen tijdens het hoogtepunt. Oxytocine helpt bij slapeloosheid. Vandaar dat je zo makkelijk in slaap valt na de climax.

            

via GIPHY

         

#11. VROLIJKE DAG

De dag beginnen met een workout tussen de lakens zorgt voor een goed humeur. Uit onderzoek blijkt dat volwassenen die de ochtend zo beginnen de rest van de dag veel optimistischer zijn.

      

#12. GOED VOOR JE TANDEN

Zoenen stimuleert de aanmaak van speeksel. Dat is een goed teken: speeksel haalt namelijk de etensresten tussen je tanden en het verlaagt de zuurgraad in je mond. Bye, bye slechte adem.

            

via GIPHY

             

Een tandarts legt uit hoe erg het nou echt is.
Want wat weet jij over vet, behalve dat je er misschien liever niet te veel van ziet?
Het heeft niks te maken met een vorig leven. 
Wist je dat zelfs lucifers dierlijke stoffen bevatten?
Het eten van een pittige maaltijd of de trap op rennen naar een meeting? Het zweet bréékt je uit!