Minder vermoeidheid, meer energie: 6 tips om fit de dag door te komen

Health


Raakt jouw batterij iedere dag wel heel snel leeg? Zo zorg je ervoor dat je energielevel stabiel blijft. 

                                                                 SPONSORED
Soms denk je na een drukke (werk)dag onderweg naar huis al aan je warme bed en wil je het liefst zo snel mogelijk onder de wol kruipen. Maar dat hoeft niet! Zo word je het slopende gevoel de baas en krijg weer zin om na het eten iets anders te doen dan op de bank te hangen. Deze tips helpen je een handje de goede richting op:
    
#1 DRINK WATER
Van te weinig water raak je gedehydrateerd en dat maakt je sloom, moe en kan zorgen voor hoofdpijn. Drink daarom gedurende de dag minstens anderhalve liter water zodat je de dag lekker door kan.
   
#2 BEWEEG GENOEG
Tijdens het sporten maak je endorfine aan, waardoor je je positief en energiek voelt. Probeer dus zoveel mogelijk te bewegen: fietsen, joggen, zwemmen of de sportschool. You name it!
   
#3 KOM BUITEN
Blijf in je pauze niet binnen maar ga even naar buiten. Ook al bij een korte wandeling maak je als vanzelf je hoofd leeg. De frisse buitengeuren geven je energielevel een boost zodat je er weer tegenaan kan.
   
#4 EET TUSSENDOOR
Door een regelmatig en uitgebalanceerd voedselpatroon krijgt je lichaam meer energie. Dus luister goed naar je lijf en eet af en toe een lekker en gezond tussendoortje. Bijvoorbeeld rozijnen en noten kunnen je een gezonde energieboost geven.
    
#5 BEPERK JE SCHERMTIJD
Door de dag heen hebben je ogen voldoende rust nodig. Zeker als je een kantoorbaan hebt en je veel achter de computer zit is het goed om af en toe weg te kijken van het scherm. Je ogen raken namelijk snel droog en vermoeid, dus gun je ogen soms wat afleiding van het scherm. Als je lenzen draagt is het goed om lenzen te gebruiken die speciaal gemaakt zijn om uitdroging te verminderen. Bijvoorbeeld de speciale lenzen van Bausch & Lomb. Deze zorgen ervoor dat je niet gelijk na het avondeten je ogen dicht hoeft te doen.
   
#6 VOLDOENDE IJZER
Door een ijzergebrek blijf je constant moe. Want zonder genoeg ijzer maakt je lichaam geen hemoglobine aan. Hemoglobine regelt het transport van zuurstof uit de longen naar de organen en weefsels. Een ijzertekort verstoort dit proces wat voor grote vermoeidheid kan zorgen.
   
#7 ENERGISE YOUR EYES
Een frisse blik geeft je een energiek gevoel, dus zorg ervoor dat je ogen geen vocht tekortkomen. Geef je ogen daarom regelmatig een lekkere boost met een verfrissende oogdruppel. Het oog wil immers ook wel eens wat! Deze oogdruppels bevatten geen conserveringsmiddel, dus je kunt ze zo vaak gebruiken als je wilt.
   
Dit artikel is gesponsord en kwam tot stand in samenwerking met Bausch+Lomb.

        
Lees ook:
> 4 tips om je ogen in topconditie te houden
   
7 struggles die je herkent als je wel eens moet sporten met een bril
   
'6 lessen die ik leerde toen ik van een bril overstapte op lenzen'   

 

Dermatoloog Francesca Fusco legt het uit.
En díkke kans dat je het allemaal in huis hebt!
Het nemen van een selfie heeft voor deze groep meer risico dan je zou denken.
En wat is het effect op je lichaam? Wij zochten het uit.