5 tips om over een offday heen te komen

Love & Life


Offdays staan voortaan niet meer in jouw woordenboek.

Lijkt het zo, of is maandag een chronische, steeds terugkerende offday? En vrijdagmiddag, en... nou ja, waar het om gaat: iedereen heeft weleens een offday. En daar is helemaal niks mis mee, zeker niet als jij je de dag ervoor de armen uit je mouwen hebt gewerkt, of juist intens heb genoten van je vrijheid. Om vervolgens even op adem te komen is helemaal niet gek. Maar pittig is het wel. Je moet jezelf er echt doorheen slepen. Het liefst neem je een snoekduik terug je bed in, maar helaas pindakaas, je moet gewoon aan de bak. Kom op, pak ons bij de hand en wij slepen je de dag door met behulp van de onderstaande tips.

 

#1. ACCEPTEER HET EN GA DOOR

Zodra je merkt dat je een offday hebt is acceptatie belangrijk. Accepteer dat je vandaag niet de leukste en beste versie van jezelf bent. Maar ga je er vooral ook niet druk over maken. We hebben er allemaal weleens last van, en jij toevallig vandaag. Niet mokken, daar maak je het alleen maar erger mee, kin op en borst vooruit. Jij kunt de wereld heus wel aan. Met of zonder pesthumeur.

       

#2. KLEED JEZELF EXTRA LEUK AAN

Sta je ‘s ochtends voor de kledingkast en heb je geen zin om jezelf leuk aan te kleden? Doe dit juist! Ga voor je favoriete outfit en ga lekker met een make-upje in de weer. Op het moment dat je jezelf leuk aankleedt en je best doet op je uiterlijk ga je je vanzelf beter voelen. Je hebt je mooiste outfit aan en daar matcht een ongezellig gezicht niet mee.
      

>> 7 makkelijke tips waardoor jij de vrolijkste versie van jezelf wordt
     

#3. ME-TIME IS VAN LEVENSBELANG

Plan ‘s ochtends, ‘s middags of ‘s avonds een moment voor jezelf in. Trek iets aan waarin jij je gemakkelijk voelt. Knal Netflix op de buis, ga een rondje hardlopen, of kom helemaal tot jezelf tijdens een meditatiesessie. Belangrijk is dat jij tijd voor jezelf neemt. Het is wetenschappelijk bewezen dat het goed is om af en toe tijd voor jezelf vrij te maken. Onderzoek van Iowa State University wijst uit dat systematisch tijd voor jezelf vrijmaken een positief effect heeft op je gemoedstoestand en je minder last hebt van stemmingswisselingen.

     

#4. LEEF JE UIT

Leef jezelf aan het einde van de dag flink uit in de gym tijdens een boksles of een andere workout die je cardio er een potje van langs geeft. Dat kan flink opluchten. Ram alle frustraties eruit en werk jezelf in het zweet. Volgens onderzoek van Harvard University heeft sporten positieve invloed op je mentale gesteldheid. De testpersonen moesten 30 minuten joggen of stretchoefeningen doen. De personen die gingen joggen waren na afloop een stuk vrolijker dan ervoor, terwijl de andere groep dat niet had.
    

>> Mensen die regelmatig in de natuur wandelen zijn positiever
    

#5. KATTENKNUFFELTIJD! 

Een onderzoek van Miami University in Ohio laat zien dat mensen met een huisdier gelukkiger en gezonder zijn, dan mensen zonder huisdier. Zowel fysiek als mentaal zijn huisdierbezitters over het algemeen gezonder. Maak na een lange dag tijd vrij voor een uitgebreide knuffelsessie met je huisdier. Dit is leuk voor jou én je huisdier.
      

>> 10 manieren om meer en beter te ontspannen

 

Bron: HuffingtonPost

In je hoofd klinkt het anders dan wat de rest van de wereld hoort. 
Dit zijn de zes gewoonten die de seks nóg beter maken. 
Trek je sportmaatje van de bank en get that body moving!