Smoothielicious: de winnaars van deze maand

Nutrition


Instagram is een paradijs voor healthies op zoek naar smakelijke inspiratie. De afgelopen weken hebben jullie vol enthousiasme jullie beste smoothies met ons gedeeld. Hierop hebben wij geproefd, gewogen en gekozen: jullie lekkerste insta smoothierecepten van deze maand. Happy smoothie day!

1. Groene smoothie met een vleugje pink

 

    

Net zo fris en fruitig ogen als dit lieve vogeltje? Probeer deze smoothie:
1 grote hand verse spinazie, 1 banaan, 1 kiwi met schil, 1/2 avocado, 1 handje bevroren frambozen, 200ml kwark, 150ml soya melk, 4 el havermout, 1 tl maca poeder, 1 tl chia zaad, 1 tl hennepzaad, 1 tl goji besjes en tot slot besprenkelen met gepofte quinoa, verse frambozen en granaatappelpitjes. Et voilà!

  

2. Een heerlijk tropische smoothie

Wat heb je nodig voor dit zonnige drankje:
1 limoen, 2 schrijven verse ananas, ½ mango, eetlepel kokosrasp & 2 sinaasappelen. Lekker verfrissend!
 

3. Hello sunday morning!

 

  
Een goedgevulde groene smoothie:
½ komkommer, ½ mango, ½ avocado, 150 g bevroren (bio) spinazie, 1 el eiwitpoeder, 1 el kokosolie, 1 el kokosrasp en 1 glas water. Top it off met een beetje hennepzaad (creëert geen high gevoel, maar geeft je wel een grote hoeveelheid  antioxidanten, vezels mineralen en omega-3).

 

4. Ideaal voor de twijfelaar onder ons: Smoothie Orgie!

 

Multicolour blend
Groene laag: amandelmelk, spinazie, kiwi, appel en banaan.
Roze laag: Griekse yoghurt, aardbeien, blauwe bessen, frambozen en banaan.
Gele laag: Griekse yoghurt, havermout, banaan, ananas, mango en maca poeder (wordt gemaakt van de wortel van de macaplant en is een mix van vezels, koolhydraten en mineralen – met name ijzer)
   

5. Grrrroene smoothie

 

Goed begin van de dag 
Deze groene smoothie met spinazie, banaan, kokoswater met ananassmaak, sojayoghurt en henneppoeder. Ideaal voor na je ochtendworkout.

   

6. Creamy smoothie

 

Goed voor de spijsvertering én lekker!
Voeg hennepzaad, appel en dadels (goede bronnen van vezels) toe in de blender. Voeg vervolgens venkel en kaneel (werken beiden goed tegen winderigheid), macadamia noten (rijk aan vitamine B1, koper, zink en ijzer) en selderij toe en mixen maar!

  

7. Yummie smoothie

   

 

Fruitige vitamineboost: 
Aardbei, framboos en banaan. Mmmm..!

  

8. WK-Smoothie

 

 
Heerlijke Oranje-smoothie om mee te proosten tijdens onze WK-overwinning (echt wel):
Wortel, sinaasappelen, mango, banaan en yoghurt. Wortels zijn rijk aan bètacaroteen, dat in het lichaam wordt omgezet in vitamine A. Vullen die blender en smullen maar!

 
9. Jouw op-een-onbewoond-eiland-momentje

 

 
Opsteker voor je humeur:
Voeg ananassap, tarwegras, avocado, limoensap, komkommer en (groene) zoetwateralg samen en mixen maar! De groene alg staat bekend om zijn reinigende werking en is rijk aan mineralen, eiwitten, vitamines en vezels.

 

10. Lest best

 

 
Kwestie van de juiste ingrediënten:
1 handje verse spinazie, 5 el havermout, 1 banaan, aardbeien, bevroren blauwe bessen, ½ biet en een beetje lijnzaad of hennepzaad. Besprenkel met chiazaadje.
 
Volgende maand kiezen we weer 10 nieuwe smoothierecepten uit die we hier publiceren. Blijf dus je smoothies posten op Instagram en tag ze met #smoothielicious en #womenshealthnl

 

Met een paar kleine aanpassingen maak je zo je eigen healthy cheesecake.
Een goede basis is het halve werk.
Lekker, makkelijk en gezond... verder nog wensen?
Om teleurstellingen de volgende dag te voorkomen.