Je 2 favo ontbijt ingrediënten in 1: de havermout macchiato

Nutrition


Een quick fix voor s’ ochtends.

Zit havermout ook standaard in jouw ontbijt? Nice! Het zit namelijk boordevol vezels en complexe koolhydraten, die je beide een verzadigd gevoel geven. Ook kan je er eindeloos mee variëren, maar kende je deze al: een havermout macchiato? Ideaal voor als je weinig tijd hebt in de ochtend: een mini ontbijt en je kop koffie in één!
   
>> Dit zijn ze: dé oplossingen voor de meest herkenbare ontbijt-troubles
       

Dit heb je nodig:

- 40 gram havermout
- 150 ml melk naar keuze
- 1 eetlepel dadelsiroop
- 1 theelepel kaneel
- 1 kopje espresso koffie
       

>> De allerlekkerste recepten om havermout te eten
         

Zo maak je het:

1. Verhit de melk in een steelpannetje tot deze kookt. Je kunt gewone melk, maar bijvoorbeeld ook amandel-, haver- of sojamelk gebruiken.
2. Voeg de havermout toe en roer het mengsel goed door. Laat dit 10 minuten doorkoken op een laag vuurtje.
3. Ondertussen maak je een espresso, die je in een groot glas schenkt. Schuim wat melk op in een pannetje of in een melkopschuimer.
4. Giet de havermout ook in het glas en schenk de opgeschuimde melk eroverheen. Voeg de dadelsiroop toe voor meer smaak, en strooi er een vleugje kaneel overheen. Enjoy!
       
>> De feiten over cafeïne
        

We eten te veel zout. Dat weet je. Maar wat doe je eraan? Dit dus: alternatieve smaakmakers!
Je herinnert je de smaak van papil tot papil.
Deze poké, is heel erg oké.