Recept: eiwitrijk omelet

Nutrition


Met genoeg groente en kersverse kaas.

Soms heb je zin om een klein beetje extra te zijn met je ontbijtje. Natuurlijk, je kunt jouw bordje havermout bedekken met nóg meer toppings, maar iets compleet nieuws proberen is toch ook weleens leuk? Een omelet bijvoorbeeld. Met kaas? En champignons? En een hoop eiwitten? Ja, wil je het proberen? Check dan hieronder het recept voor dit eiwitrijke omelet.

  
>> Herstellen met een eitje

   
Ingrediënten voor één omelet

- 1 middelgroot lente-uitje
- 80 g champignons
- een handvol peterselie
- ½ tl koolzaadolie
- 2 eieren
- peper en zout, naar smaak
- 30 g geraspte mozzarella

   
>> Recept: smaakvolle eiwit-omelet met spinazie

   
Bereidingswijze

1. Hak het lente-uitje, de champignons en de peterselie fijn.
2. Klop de eieren in een kom en breng het op smaak met peper en zout. Voeg dan de peterselie toe.
3. Verhit een beetje olie in een pan en bak de ui en champignon ongeveer drie minuten. Doe dan het eimengsel in de pan. Strooi de kaas over het ei en laat het ei hard worden op laag vuur.
4. Zodra het ei zo hard is als je zelf wilt, haal je ‘m uit de pan en kun je van het omelet genieten.

   
>> Eiwitrijke powerlunch: eiwrap met zalm en avocado

 


Volg je Women's Health al op Facebook en Instagram?
Want ja, er zit echt verschil in.
Voor als je behoefte hebt aan een knetterende kokos boost!
Die ook nog eens heel makkelijk is te maken.
Om altijd een gezonde snack bij de hand te hebben.