Workouts van maar 15 minuten

Fitness


Dit is een selectie van de meest efficiënte workouts in de minste tijd, dit is een cadeautje.

Voor dat moment dat je een gaatje van 15 minuten hebt in je druk, druk, drukke planning voor precies dat lichaamsdeel waar jij behoefte aan hebt. In dit rijtje van 10 15-minuten workouts staat sowieso de workout waar jij naar zoekt. Voeg de 15-minuten workouts samen tot een langere workout voor de momenten waarop je wat meer tijd hebt, of plak een losse korte workout achter een andere workout. Schuif bijvoorbeeld een 15-minuten workout voor krachttraining achter je rondje rennen, om zowel je honger naar conditietraining als naar krachttraining te stillen.
   

15-minuten workout zonder gereedschap

Je hebt al niet zoveel tijd, en eigenlijk heb je ook niks bij de hand om een gym mee na te bootsen. Dat is ook helemaal niet nodig. Met deze Sidekick plié, Ab Roll-Up, L-stand en de Staande moutain climber zijn gewichten en dergelijke totaal misbaar.  
>> Check de workout hier.
   

15-minuten workout sexy back

Sterker, fitter en daarmee gezonder én - zeker niet te vergeten - sexieer, zo’n krachtig getonede rug. De spiergroepen zijn net zo makkelijk te negeren als dat ze op te pakken zijn. Kies daarom liever voor de laatste optie en wurm je in de Bent-over row, Bent over lat pull, T Extension en de superman.
>> Check de workout hier.
   

15-minuten workout voor stevige billen

Een billen-workout is er eentje die je zó ‘even’ tussen de bedrijven door doet, maar wel bergen spierpijn kan opleveren. Traplopen? Ho maar. Niet als je deze workout intensief uitvoert.
>> Check de workout hier.
   

15-minuten workout voor lenige benen

Veel en vaak in het krachthonk hangen heeft niet altijd direct een positief effect op je lenigheid. Knoop deze korte workout aan je krachttraining vast en je benen zullen elastischer worden.
>> Check de workout hier.
   

15-minuten workout met de kettlebell

Aan een geweldig lichaam werken, een staaltje balans meepakken en dat allemaal in 15 minuten. Klinkt als… Let’s do this!
>> Check de workout hier.
   

Deze 15-minuten workout kun je overal doen

Geen duur sportschoolabonnement, wel een killerbody, geen uren van je tijd kwijt aan inefficient geneuzel, wel 15 minuten zweten. Pak je handdoekje erbij, want dat is alles wat je nodig hebt. ‘M in de ring gooien is geen optie, want voor je het weet is het kwartiertje alweer voorbij gevlogen.
>> Check de workout hier.
      

Zwengel je stofwisseling aan met deze 15-minuten workout

Wat zijn nou 15 minuten op een heel mensenleven? Precies! Dat kwartiertje mag je best voor jezelf vrijmaken. Graag zelfs, want tijd voor jezelf vrijmaken is hartstikke belangrijk. Deze workout geeft je met z’n 15 minuutjes niet alleen psychisch de kracht om aan het zweten te slaan, maar het staat ook je lijf bij met extra kracht, waardoor je stofwisseling een versnelling hoger schakelt.
>> Check de workout hier.
   

15-minuten workout voor sterke rugspieren

Je rugspieren heb je bij alles nodig. Van een boodschappentas pakken tot rechtop kunnen staan. Zijn de spieren in je rug niet sterk genoeg om je lichaam te kunnen houden, dan ligt rugpijn op de loer. Laat dit kwartiertje knallen jouw workout finisher zijn.
>> Check de workout hier.
   

15-minuten plank workout

Je hele lichaam aanpakken in een kwart uur zonder dat je meteen met een loeirood hoofd op apegapen ligt? In een situatie waarin je wel wilt sporten, maar ook nog een chic diner of een belangrijke afspraak op de planning hebt staan is zo’n workout van harte welkom.
>> Check de workout hier.
   

15-minuten workout voor een ijzersterke core

Als er een lichaamsdeel is waarmee je hele lijf in verbinding staat, dan is het je core wel. Een sterke core is daarom van groot belang. Bij elke workout. Bij alles eigenlijk. Dus kom op, een kwartiertje gas op die core van je.
>> Lees de workout hier.

IJzersterke core, here i come!
Een optimale uitvoering = optimaal resultaat.
Van begin tot eind, je kent ze allemaal! Wedden?
Hint: het is níet zo lang als je denkt.
Zo traint een elite CrossFitter.